lördag 14 november 2009

Snickeriet som gud glömde

Igår eftermiddag begav vi oss till ett snickeri för att diskutera trappa. Min första kontakt med denna firma är en berättelse för sig. Man blir alltid lika förvånad när man pratar med personer som man tycker bör ha ngn form av "service mindset" men som uppenbarligen missat den biten! Hade det inte varit för att vi blivit rekommenderade att gå dit, då de har rykte om sig att vara väldigt duktiga och ha bra priser, så kan jag lova att mitt första samtal även hade varit den sista kontakt jag hade tagit med dem. Hade förväntat mig en ngt bättre dialog och större intresse för en ny potentiell kund, man kan väl försöka vara trevlig i alla fall...
Vi begav oss i fall fall dit och detta lilla ställe mitt ute i ingenstans var verkligen ett "snickeri som gud glömt"... :-)
Hur som helst, vi har under en längre tid haft en ganska klar bild över vad för trappa vi vill ha, en L-formad trappa med mittbalk och viloplan. En trappa med viloplan visade sig inte vara möjligt utifrån de mått vi behöver utgå ifrån så nu blir det till att tänka om och gå tillbaka till vad som faktiskt finns inritat på vår ritning. Vi vill dock fortfarande ha en mittbalk så det vi är inne på nu, är att utgå ifrån en stålkonstruktion istället. Vi skall fundera lite till i helgen och till veckan får vi i så fall se vem vi vänder oss till i stället.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Ibland kan man verkligen undra hur man kan tänka sig driva ett företag med kunder utan att se kunderna som just kunder och då även bemöta dem som sådana.
    Hoppas ni hittar någon bra lösning!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja jag kan inte annat än att hålla med, Rörfirman vi anlitat är ett lysnade exempel på detta, så nonchalanta!Tråkigt är det.
    Jag hoppas också att ni hittar nån bra lösning som ni gillar hos någon som har vett att bemöta kunder med respekt.

    Kram Johanna

    SvaraRadera