söndag 17 oktober 2010

Cederträ










Då har vi äntligen börjat montera cederträt på fasaden. Under de senaste veckorna har jag oljat in panelen med olja inne i garaget medans Daniel hållit sig sysselsatt med annat snickeriarbete. Igår började vi dock med framsidan och vilken skillnad det blev!!!! Helt plötsligt har vi fått mer liv i fasaden och resultatet blev kanonbra. Idag började Daniel med grundarbetet på baksidan. Det är betydligt mer ceder som skall på där så det kommer ta sin lilla tid men kommer bli så snyggt när allt är klart.

Den senaste tiden har vi även jobbat vidare med tvättnedkastet som går från badrummet på vån 2 ner till tvättstugan. Nu är allt igengjutet och tätskikt på plats så nu är det bara ett fåtal kakelplattor som skall upp. Sen kan vi äntligen börja använda vårt badrum och härliga bubbelbadkar. Bilder kommer när vi är klara.

Berättade tidigare att jag varit på jakt efter en silverspegel till hallen. Helt plötsligt så fanns den bara där, såg med en gång att den skulla passa perfekt ovanför vårt sideboard. Får tacka min mamma som tipsade mig. En skohylla samt krukor och lampa från Cult design är också inhandlade så nu är det bara klädhängare kvar, sen är hallen komplett.


3 kommentarer:

  1. Ert cederträ var verkligen pricken över i på ert hus. Jättefint:)

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket! Ja det blev verkligen pricken över i´t. Hoppas allt är bra med er
    /Ida

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag är nyfiken på att höra hur det är att bo i ett hus av lättklinkerbetong...fördelar/ nackdelar? Är det dyrare/billigare att bygga i jämförelse med moduler i trä?

    SvaraRadera