söndag 10 januari 2010

målning

I helgen har det varit målning i fokus. Sovrum vån 1 och walk in closet är målade två gånger. Dessutom är tre rum på vån 2 målade en gång. Vitt och fint blir det, precis så som vi vill ha det! Tänk vad lite ljus färg kan göra. :-)
Här är Daniel i full gång med att måla våra inbyggda bokhyllor.


















Man kan lugnt säga att det här är betydligt roligare än att spackla o slipa. Längtar redan efter att få komma upp och måla igen :-)

Utomhus är det fortfarande lika vackert med all snö. Synd att man inte hinner njuta av den lite mer.







































4 kommentarer:

  1. Hej Ida & Daniel!Nu är det snart inflyttning ju!!! Vilken vit färg valde ni? Vitt blir superfint! Såg att dom reste ett hus bredvid Jerker och Annelie idag, det börjar ta fart på området nu!! Kram på er!!

    SvaraRadera
  2. Hm, skall kolla vilken vita färg vi valde, har det inte i huvudet. Det blir målning för hela slanten i helgen också. Kom förbi om ni vill. Ja, förutom det nära oss så har de rest ytterligare ett hus tidigare på området. Håller med, kul ju fler hus som kommer upp :)
    Vi syns kanske i helgen. Jag antar att det blir heldagar för Johan:-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Han den där Abrahamhamsson är en maskin.. Vem hade trott att Daniel skulle fixa att bygga ett hus?? Jo jag visste det!
    Sitter nu å njuter av min lektionsfria fredag å myser med lite musik.. Jobba Jobba Jobba
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Robert! Ja visst är min älskling duktig. Tycker jag är rätt bra jag också faktiskt:-) Det är fantistiskt kul att få lära sig så mycket nya saker. Jag kommer ladda upp lite mer bilder när jag får tid för nu har det hänt en hel del sedan senaste bildera. Vi har bla fått in våra ytterdörrar. Du får komma upp o hälsa på snart igen.
    Kram på dig.

    SvaraRadera