tisdag 5 januari 2010

Tre julveckor har passerat

Ja, tre veckor har snart passerat sedan man tog lite julledigt, ja från ordinarie jobb alltså. Däremot har det varit full aktivitet i huset varje dag under semestern. Till och med på julafton åkte vi upp på förmiddagen och avverkade två timmar. Det var inte planerat egentligen men tvunget för att få bort all snö som hade samlat sig på vår uteterass över garaget. När snön var borta så var det ju nästan så att jag kunde ta fram mina konståkningsskridskor som ligger på hyllan sedan många år tillbaka och ta några skär där ute :-)

Inne i huset så har vi fått upp innertaket, spacklat o slipat både väggar o tak i omgångar, vilket man för övrigt kan göra i all onändlighet. Tycker det är svårt att veta när det är tillräckligt bra. Väv har börjat sättas på bottenvåningen så nu är vi äntligen på G med att börja måla också.

Bilder kommer inom kort.

2 kommentarer:

  1. jasså du är gammal konståkare! jag har också ett par tjusiga skridskor här hemma, var faktiskt på bandybanan och åkte på dem i söndags, men det är värst vad ostabila det har blivit av att ligga på vinden i 15 år ;)
    /Lena

    SvaraRadera
  2. Yes, jag höll på i ca 10 år. Slutade när jag gick andra året på gymnasiet men det blev en hel del under den tiden. Det var bara konståkning som gällde...tränade 15 timmar i veckan och var på en himla massa läger o tävlingar. Kände att det var läge att lägga av då eftersom skolan tog mer tid och jag inte ville träna lika mycket längre, man ville ju inte att småttingarna skulle bli bättre än en själv så jag valde att lägga av när jag var på topp :-)
    Det var en otroligt kul tid men också mycket slitsam. Var nere i Gbg för två år sedan och tittade på VM, några av mina gamla tränare var där med några av sina nya adepter. Då fick man lite sug tillbaka :-)

    SvaraRadera