onsdag 9 september 2009

Äntligen...

...så är taket tätt. Känns riktigt skönt! Nu har snickarna endast lite läkt kvar utvändigt sen så kan vi jobba vidare med insidan. Om ett par veckor kommer även fönstren så det längtar vi efter just nu.
Igår eftermiddag så började jag måla vindskivor - tack och lov för att vi målar dem innan de sätts upp. Daniel målade dem en omgång till i kväll så nu ser de riktigt bra ut. Var en sväng i målaraffären idag för att köpa vit färg och kunde inte hålla mig från att gå runt och ta en titt bland alla tapeter. Det finns så mycket fint! Vi kommer ju måla det mesta vitt men ngn tapet lär det nog bli ändå. Får nog ta mig ett besök dit igen snart :-)

Nog för att hösten kan vara mysig men vad som är mindre roligt är att dagarna blir kortare. Redan nu märker man att det börjar bli mörkt ganska tidigt och det blir ju inte bättre. Får nog införskaffa ett par rejäla bygglampor.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Huset och taket är jättefint! Ni har verkligen ett brant tak, eftersom vi håller på att lägga takpannor nu kom jag osökt att tänka på detta;) Ni ska göra en del själva på huset om jag minns rätt. Hur går det för er?

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jo tack, det går bra. Vi har kommit en bit på väg. Vi har haft hjälp av snickare nu i början samt att vi själva har varit där på kvällar och helger. Nästa vecka kommer takpannorna och veckan därpå kommer fönstren. Skall bli riktigt kul när de kommer

    /Ida

    SvaraRadera