lördag 26 september 2009

klinkers beställt

Idag har jag varit och beställt klinkers. Jag hade egentligen inte tänkt att beställa det riktigt än men är det kampanj så gäller det att passa på. Plattan vi valt till toalett, badrum och tvättstuga är den vi föll pladask för redan under vårt första besök. Trots ett stort antal besök i olika kakelaffärer för att hitta andra värdiga alternativ, så är det samma platta vi fortfarande känner starkast för. Alltså borde det inte vara så svårt att slå slag i saken, eller...? Men så var det ju det där med storleken på plattorna och vad som passar bäst i förhållande till rummets storlek och form. Men denna frågeställning i tankarna har det blivit både ett och två besök till Vbg och Gbg under veckan i hopp om att få bilden att klarna i huvudet. Svårt att tänka om när man har haft en bild i huvudet i ett halvår. Mamma var snäll och följde med mig igår när jag snabbt bestämde mig för att åka ner till Gbg. Efter besöket snurrade det dock än mer i huvudet vilket troligtvis orsakade min sömnlösa natt. Har nog fått några gråa hår på köpet...Hur som helst är nu beställningen lagd - dock med möjligheten att ändra plattstorlek om jag skulle ångra mig inom de närmaste dagarna :-)
Klinkers till entrén är också beställt vilket är en helt annan platta men som går i samma färg som det övriga.
Det är inte bara i mitt huvud det har varit full aktivitet, Daniel o pappa har jobbat på bra med takpannorna.



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är så nyfiken, vad blev det för kakel/klinker? Visst är det svårt att välja. det finns ju hur mycket som helst:)

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Det blev en mellangrå klinkersplatta som heter Raggio de Luna. Till väggarna kommer vi ha matta vita men har inte bestämt exakt vilken platta ännu men det är snart dags att bestämma sig. Det är mycket beställningar som skall göras för tillfället, kök- och badrumsmöbler, alla vitvaror, dörrar etc. Det är fullt upp...
    /Ida

    SvaraRadera