torsdag 17 september 2009

Veckan som gått

I veckan som gått har snickarna jobbat vidare invändigt. Vi har tagit vid på kvällarna, eller rättare sagt Daniel o pappa har jobbat vidare :-) Själv har jag roat mig med att besöka affären där vi beställt toaletterna ifrån. Vi var lite inne på att byta en av toaletterna till en vägghängd. Vi har hittat en som vi tycker är riktigt snygg och dessutom är det ju praktiskt när man städar golvet. Att det skulle vara dyrare än en vanlig var vi väl medvetna om. Men slutnotan på en sådan här toa skulle bli lite väl saftig med tanke på alla extra kostnader det skulle medföra. Det får helt enkelt bli de toaletter som redan står så fint och väntar på oss - kommer bli bra det me´!
Jag har även lämnat in ritningsunderlag för att få offert på en kamin. En kamin är ett måste tycker jag. Absolut hög mysfaktor!!!
Leveransen av fönstren kommer ske v 40 istället för nästa vecka, ett önskemål från vår sida. Längtar....

3 kommentarer:

  1. Ja vi har sett att det har lyst där inne om kvällarna, det blir mörkt snabbt nu. Härligt att ni snart får era fönster :)
    Ja kaminen längtar jag också väldigt efter, så mysigt det ska bli, våran kommer v. 43 så jag hoppas vi hinner instalera den innan vi flyttar in.
    Hoppas allt är bra. Syns!

    // Johanna

    SvaraRadera
  2. Ja, kamin är ett måste. Tänkt vad mysigt under kalla höst- och vinterkvällar :-)
    När är det beräknad inflyttningsdatum, det känns som det är väldigt nära nu?
    Imorgon bär det av till tomten igen, kanske vi ses där uppe.
    //Ida

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jo det är allt nära , planerat datum är 14 nov eftersom slutbeiktningen är den 13:e. Vi hade säkert kunnat flyttat in något tidigare men vi har hela tiden kännt att vi vill vara helt klara när vi flyttar in, så det hoppas jag att vi är. Nu är det en del saker att ordna fram till flytten. Så roligt det ska bli!
    Är imponerade av er som vågar gå på taket, det ser väldigt högt och brant ut :)

    SvaraRadera