onsdag 14 april 2010

solskydd

Ja nu när vårsolen börjar skina så fint så blir det också mer påtagligt att det blir väldigt varmt med stora fönsterpartier :-) Därför har vi börjat fundera på inköp av detta. Det finns ju en uppsjö av alternativ att välja på idag: persienner, rullgardiner, plisségardiner, lamellgardiner etc...
För ett tag sedan fick vi hem information från Moogio som bla finns i Uddevalla. Vi bestämde oss igår för att göra ett besök där. En mycket bra affär med trevlig personal. Vi gick igenom rubbet både när det gäller invändigt men också markiser till baksidan. Vi skall få offert inom ngn dag men bävar för att se priset. Har en känsla av att det inte kommer bli billigt. Skall försöka scanna av marknaden lite mer.
Någon som har erfarenheter att dela med sig av? Vad har ni valt? Vem köpte ni av? Är ni nöjda?
Tips tas tacksamt emot.
Dags att cykla till träningen. Bye bye...

2 kommentarer:

  1. kul när saker som blir klart börjar bli fler än saker som är kvar att göra :). vi behöver också titta på solskydd men har inte kommit längre än att vi måste snart skaffa något till sovrummen. det börjar bli ljust både morgon och kväll. men jag har inga tips, så jag ser fram emot vad ni kommer fram till eller vilka tips ni får. i sovrummen skulle jag vilja ha rullgardiner som är så diskreta som möjligt, samt att de sitter fast i fönstret på något sätt så att de inte fladdrar när fönstret är öppet. finns det?
    men jag ska iallafall ta ditt tips och kolla vad de har som ni kollat in redan.
    Hoppas träningen var kul!
    /Lena

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Japp, det finns rullgardiner som sitter fast i fönstret så att de inte fladdrar. Så gott som allt går att få, det handlar väl snarare om hur mycket pengar man är redo att lägga :-) Jag har hört att rullgardinerna på IKEA skall funka bra. Jag funderar på att ta dessa till övervåningen i alla fall. Det får nog bli ett besök dit i alla fall.
    /Ida

    SvaraRadera