fredag 31 juli 2009

slipning av grund

Idag har det varit det sämsta semesterväder man kan tänka sig. Spöregn och kallt. Mörkt och trist så långt ögat kunde nå, det enda färglada denna förmiddag var väl mina fina turkosa gummistövlar. Kändes som en riktigt tråkig höstdag. Inte en särskilt rolig dag för att stå uppe på tomten och slipa plattan heller :-(
Fukten trängde igenom våra regnkläder så det var tre rejält frusna personer som jobbade idag. En större längtan hem till en varm och skön dusch kan man nog inte ha. För att få upp värmen stod jag stundtals och hoppade under tiden som jag spolade rent plattan. Ha ha, en smått komisk syn kan jag tänka mig - hoppas ingen såg mig...

I eftermiddags var vi och beställde lite badrumsinredning. Beställning av badkar, tvättställsblandare samt toalett kan nu bockas av på vår "to do-list".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar